Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Wrzesień  Grupa   6  „Biedronki”

 Bloki tematyczne:

  • Kody jesieni.
  • W krainie emocji i uczuć.
  • W krainie zdrowia.
  • Wśród zwierząt.

 Dziecko:

-odpowiada jaka melodie nuci Pani Jesień?

-wykonuje samodzielnie grzechotkę z dostępnych materiałów

-tworzy akompaniament do piosenki z wykorzystaniem grzechotki

– śpiewa pierwsza zwrotkę i refren piosenki ,,Jesień fajne ma kałuże’’

-wskazuje na ilustracji narzędzia ogrodnicze

-rozpoznaje dotykiem owoce i warzywa

-opisuje słowami smak owoców i warzyw

-odpowiada na pytania jak smakuje jesień?

-wyróżnia głoskę w nagłosie

-uważnie słucha wiersza

-kreśli po śladach litery: o,O, l,L

-rozpoznaje warzywa po zapachu

-wie co można przygotować z warzyw

-odpowiada na pytania co pachnie jesienią?

-rozpoznaje na ilustracjach zwierzęta (niedźwiedź, wiewiórka, jeż, borsuk)

-odpowiada na pytanie co zwierzęta robią jesienią ?

-wskazuje różnicę w wyglądzie koleżanki, kolegi

-poprawnie stosuje określenia cięższy od, lżejszy od

-mówi z pamięci powitanie grupowe

-wykonuje zabawę paluszkową ,,Dotknij kciuka’’

-odpowiada na pytanie dlaczego lubimy jesień?

-zauważa swoje osiągniecia z ostatniego tygodnia

-wykonuje prace plastyczna ,,Owoce’’

-prezentuje swoja prace w grupie

-wie co to jest cisza?

-wie co oznacza być cicho

-odpowiada na pytanie co usłyszę gdy będę cicho?

-śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki ,,W krainie emocji’’

-reaguje na przerwę w muzyce

-wyraża swoje emocje za pomocą kolorów

-tworzy kolaż
-wodzi wzrokiem za przedmiotem

-wie jak należy zachować  się w lesie

-odpowiada na pytanie jakie emocje w sobie skrywam?

-nazywa uczucia, które przeżywa

-mówi koleżance, koledze miłe rzeczy

-odlicza od 10-1

-wie co włożyć do pudełka wspomnień?

-wskazuje zbiory jednoelementowe

-poprawnie używa pojęć jeden, wiele

-poprawnie stosuje liczebniki: pierwsza, pierwszy, pierwsze

-kreśli cyfrę 1 po śladzie

-rozpoznaje cyfrę 1 wśród innych cyfr

-wskazuje monetę jednozłotową

-odpowiada na pytanie za czym tęsknią drzewa?

-śpiewa piosenkę ,,W krainie ciszy’’

-wykonuje prace plastyczna ptaki

-uważnie słucha opowiadania

-wiąże sznurowadła

-odpowiada na pytanie po co nam wzrok?

-rozumie potrzebę konieczności dbania o wzrok

-koloruje obrazek zgodnie z podanym wzorem

-rozpoznaje kolory

-reaguje na sygnał

-śpiewa piosenkę ,,Numer 112’’

-wyróżnia głoskę w wygłosie

-wie, kto ratuje nasze życie i zdrowie?

-wie na czym polega [praca lekarza, strażaka i policjanta?

-wie co to są witaminy i jak odżywiać się zdrowo?

-wskazuje potrawę, która lubi?

-wymienia posiłki, które spożywa każdego dnia

-wymienia warzywa, których można użyć do zrobienia kanapki

-poprawnie wykonuje zabawę paluszkową: prawa ręka, lewa ręka

-rozpoznaje cyfrę 2 wśród innych liczb

-pokazuje ile to jest 2 i kreśli ją po śladzie

-wybiera numer alarmowy i śpiewa piosenkę nr 112

-wymienia nazwy dni tygodnia

-wykonuje prace plastyczną: ,,Kolorowe parasole na deszczowe dni

-wie na czym polega opieka nad zwierzętami

-podaje nazwy co najmniej 3 zwierząt żyjących wśród nas

-przyjmuje w zabawie role opiekuna zwierzęcia

-odpowiada na pytanie: kiedy odczuwam spokój?                                                                                                                                                                                           -wie, że kontrola emocji to kontrola oddechu

-wie jak zachować się w obecności nieznajomego psa

-przyjmuje pozycję żółwia

-segreguje wg wielkości: mały, średni, duży

-zachowuje ostrożność w kontaktach z nieznanymi roślinami

-wie jakim zwierzęciem potrafi się zaopiekować?

-rozpoznaje literę A,a wśród innych liter i kreśli ja w powietrzu

-wie na czym polega praca weterynarza

-wie co człowiek może  zrobić dla zwierząt?

-kreśli po śladach litery a,A

-śpiewa piosenkę  ,,Zwierzęta są wśród nas’’

-pamięta nazwę aktualnego miesiąca

-projektuje odznakę przyjaciela zwierząt

-wykonuje skoki zajęcze

-rozróżnia figury geometryczne

-łączy figury w pary

-poprawnie stosuje określenia: więcej, mniej

-poprawnie czworakuje -rozwiązuje zagadki o zwierzętach

-wykonuje prace techniczna z rolek po papierze toaletowym