Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc MARZEC    

Bloki tematyczne:

 ,, Zwierzęta sprzed milionów lat’’

  • ,,Pogoda marcowa’’
  • ,, Wiosno, ach to ty’’
  • ,,Mamy różne charaktery’’

 Zadania do realizacji – dzieci:

Określą swój nastrój.

  • Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
  • Wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki, opowiadania Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda , opowiadania Agaty Widzowskiej „Powrót bociana”.
  • Poznają wiersz Barbary Szelągowskiej Nasze emocje.
  • „W marcu jak w garncu” – poznanie i rozumienie przysłów.
  • Poznają oznaki WIOSNY.
  • Wzbogacą swoje słownictwo.
  • Rozwiążą zagadki o wiośnie.
  • Wysłuchają i nauczą się piosenek „DinozauryWiosna na hulajnodze”Bociek”
  • Poznają instrumenty perkusyjne.
  • Wykonają dekoracje wiosenne.
  • Poznają wiosenne zapachy i kolory.
  • Będą bawić się tropicieli pierwszych oznak wiosny.
  • Będą rozwijać umiejętność dodawania na konkretach w zakresie 5.
  • Będą rozwijać umiejętność przeliczania.
  • Dowiedzą się jak w Polsce obchodzony jest pierwszy dzień wiosny a jak obchodzi się go w innych miejscach na świecie.
  • Poznają nowe techniki plastyczne.
  • Utrwalą pojęcia wielkości oraz stopniowania.
  • Założą kącik przyrodniczy – będą obserwowały rośliny .
  • Nazywają i potrafią rozpoznać podstawowe emocje.
  • Potrafią opisać samopoczucie.
  • Rozwiązują zagadki logiczne i rysunkowe.
  • Będą uczestniczyć w zabawach sensorycznych.
  • Angażują wszystkie zmysły do rozwiązywania zadań.
  • Utrwalą umiejętność klasyfikowania i segregowania przedmiotów.
  • Kontynuują masaże relaksacyjne i gimnastykę mózgu.
  • W tym miesiącu świętujemy; Międzynarodowy Dzień kobiet – 8 marca, Dzień Mężczyzny – 10 marca, Dzień motyli – 14 marca, Europejski Dzień Mózgu – 18 marca, Światowy Dzień Żaby – 20 marca, Pierwszy Dzień Wiosny – 21 marca.