Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc MARZEC
Bloki tematyczne:
,, Zwierzęta sprzed milionów lat’’
- ,,Pogoda marcowa’’
- ,, Wiosno, ach to ty’’
- ,,Mamy różne charaktery’’
Zadania do realizacji – dzieci:
Określą swój nastrój.
- Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
- Wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki, opowiadania Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda , opowiadania Agaty Widzowskiej „Powrót bociana”.
- Poznają wiersz Barbary Szelągowskiej Nasze emocje.
- „W marcu jak w garncu” – poznanie i rozumienie przysłów.
- Poznają oznaki WIOSNY.
- Wzbogacą swoje słownictwo.
- Rozwiążą zagadki o wiośnie.
- Wysłuchają i nauczą się piosenek „Dinozaury” Wiosna na hulajnodze” „Bociek”
- Poznają instrumenty perkusyjne.
- Wykonają dekoracje wiosenne.
- Poznają wiosenne zapachy i kolory.
- Będą bawić się tropicieli pierwszych oznak wiosny.
- Będą rozwijać umiejętność dodawania na konkretach w zakresie 5.
- Będą rozwijać umiejętność przeliczania.
- Dowiedzą się jak w Polsce obchodzony jest pierwszy dzień wiosny a jak obchodzi się go w innych miejscach na świecie.
- Poznają nowe techniki plastyczne.
- Utrwalą pojęcia wielkości oraz stopniowania.
- Założą kącik przyrodniczy – będą obserwowały rośliny .
- Nazywają i potrafią rozpoznać podstawowe emocje.
- Potrafią opisać samopoczucie.
- Rozwiązują zagadki logiczne i rysunkowe.
- Będą uczestniczyć w zabawach sensorycznych.
- Angażują wszystkie zmysły do rozwiązywania zadań.
- Utrwalą umiejętność klasyfikowania i segregowania przedmiotów.
- Kontynuują masaże relaksacyjne i gimnastykę mózgu.
- W tym miesiącu świętujemy; Międzynarodowy Dzień kobiet – 8 marca, Dzień Mężczyzny – 10 marca, Dzień motyli – 14 marca, Europejski Dzień Mózgu – 18 marca, Światowy Dzień Żaby – 20 marca, Pierwszy Dzień Wiosny – 21 marca.