Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu
Godziny |
Działania dzieci |
6:30 – 8:00 |
ZACZYNAMY I DO NOWEJ PRZYGODY ZAPRASZAMYSchodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze, zabawy samorzutne, gry i zabawy dowolne dzieci wg pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Rozmowy swobodne z dziećmi, grupowe zabawy integrujące, ćwiczenia poranne. Praca indywidualna o charakterze stymulująco – wyrównawczym, indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. |
8:00 – 8.30 |
Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne lub zabawa ruchowa. Przygotowanie do śniadania – wyrabianie nawyków higienicznych związanych z samoobsługą dziecka. |
8:30 – 9.00 |
ŚNIADANIE TO TEŻ WAŻNE ZADANIEKształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, rozwijanie czynności samoobsługowych, umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków oraz odpowiedniego zachowania się przy stole. |
9:00 – 10:30 |
WSPÓLNIE ODKRYWAMY – KOMPETENCJE KLUCZOWE NABYWAMYOrganizowane przez nauczyciela sytuacje edukacyjne z całą grupą według wybranego programu wychowania przedszkolnego, różnorodne propozycje zajęć i zabaw rozwijających twórczą aktywność dzieci. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:30 – 11:45 |
TWÓRCZO DZIAŁAMY – INTELIGENCJE WIELORAKIE WCIĄŻ ROZWIJAMY,W zależności od pogody, dowolna aktywność dzieci w salach lub na powietrzu, zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne, gry i zabawy na powietrzu, spacery i wycieczki – tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej, społecznej i kulturowej. |
11:45 – 12:00 |
Przygotowanie do obiadu – wyrabianie nawyków higienicznych związanych z samoobsługą dziecka. |
12:00 – 13:00 |
O ENERGIĘ DBAMY I OBIAD ZJADAMYrozwijanie samoobsługi, umiejętności kulturalnego spożywania posiłków oraz właściwego zachowania się przy stole, prawidłowego posługiwania się sztućcami, poszerzanie doświadczeń żywieniowych dzieci. |
13.00 |
Rozchodzenie się dzieci korzystających z dwóch posiłków |
13.00 – 14.20
|
ODPOCZYWAMY, BO O HARMONIJNY ROZWÓJ DBAMYDzieci starsze – czas relaksu – czytanie dzieciom, słuchanie muzyki, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zajęcia wyciszające. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka, zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowanie dzieci, zajęcia specjalistyczne, w dni pogodne zabawy na powietrzu Dzieci młodsze gr I – leżakowanie, |
14.30 – 15.00 |
O PODWIECZORKU NIE ZAPOMINAMY I WCIĄŻ ENERGIĄ TRYSKAMY
|
15:00 – 17:00 |
ZANIM SIĘ POŻEGNAMY, JESZCZE WSPÓLNIE DZIAŁAMYĆwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb, zabawy ogólnorozwojowe. Zajęcia dodatkowe, praca indywidualna z dziećmi, zabawy wg zainteresowań dzieci, oddziaływania nauczyciela utrwalające i wzbogacające indywidualny rozwój dziecka. Rozchodzenie się dzieci do domu. |