Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ
Grupa 2 „Biedronki”
Bloki tematyczne:
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Polska -moja ojczyzna.
- Puk, puk to ja sztuka.
Zadania do realizacji:
- Określają swój nastrój.
- Wysłuchają opowiadania Widzowskiej ,,Nauka pływania, Stolica, Koncert w Filharmonii’’ A.Stadmuller ,,Smok Segregiusz’’
W.Kowalskiej ,,Zazdrość Kangura’’
- Rozpoznają odgłosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka.
- Wysłuchają wiersz Z. Dmitrocy ,,Legenda o założeniu Gniezna’’
- Rozwiążą zagadki.
- Wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Na podwórku’’.
- Będą doskonalić umiejętność liczenia.
- Będą układać kartoniki z najmniejsza liczbą do tego z największa liczbą zwierząt.
- Wykonają pracę plastyczną ,,Wesoła krowa, Dzień Ziemi, Godło Polski, Barwy muzyki’’
- Dowiedzą się jak wyglądają prace na wsi.
- Dowiedzą się jakie zwierzęta dają mleko.
- Dowiedzą się jakie produkty powstają z mleka.
- Wykonają z klocków makietę wiejskiego podwórka.
- Wysłuchają i naucza się piosenki ,,Ekoludki, Teatrzyk kukiełkowy’’
- Wykonają ekoludki.
- Wypowiedzą się na temat tego co możne zagrażać
- Dowiedzą się dlaczego ważne jest oszczędzanie wody.
- Dowiedzą się dlaczego warto oszczędzać wodę.
- Dowiedzą się jak ważne jest segregowanie śmieci.
- Poznają kolory pojemników na odpady.
- Dowiedzą się, gdzie znajdują się niziny, góry i morze.
- Dowiedzą się jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol.
- Dowiedzą się jaka jest legenda związana z powstaniem Warszawy.
- Poznają najciekawsze miejsca w Warszawie.
- Poznają symbole narodowe.
- Dowiedzą się jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany.
- Dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend.
- Wysłuchają i naucza się piosenki ,,Polska to nasz ojczyzna’’
- Obejrzą książki o polskich legendach.
- Zapoznają się z wyglądem flagi Polski.
- Dowiedzą się czym jest Europa i Unia Europejska.
- Dowiedzą się jakie są symbole Unii Europejskiej i czy Polska do niej należy.
- Dowiedzą się kiedy i jak obchodzimy ,,Dzień flagi Rzeczypospolitej Polskiej’’
- Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych.
- Będą rozwijać percepcję słuchową.
- Będą rozpoznawać brzmienie i wygląd instrumentów.
- Wykonają wspólne dzieło sztuki.
- Będą tańczyć do muzyki klasycznej i muzyki filmowej.