Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc  KWIECIEŃ

 

Grupa   2  „Biedronki”

 

Bloki tematyczne:

 

 

  • Wiosna na wsi.
  • Dbamy o przyrodę.
  • Polska -moja ojczyzna.
  • Puk, puk to ja sztuka.

 

 

Zadania do realizacji:

 

  • Określają swój nastrój.
  • Wysłuchają opowiadania Widzowskiej ,,Nauka pływania, Stolica, Koncert w Filharmonii’’ A.Stadmuller ,,Smok Segregiusz’’

W.Kowalskiej ,,Zazdrość Kangura’’

  • Rozpoznają odgłosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka.
  • Wysłuchają wiersz Z. Dmitrocy ,,Legenda o założeniu Gniezna’’
  • Rozwiążą zagadki.
  • Wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Na podwórku’’.
  • Będą doskonalić umiejętność liczenia.
  • Będą układać kartoniki z najmniejsza liczbą do tego z największa liczbą zwierząt.
  • Wykonają pracę plastyczną ,,Wesoła krowa, Dzień Ziemi, Godło Polski, Barwy muzyki’’
  • Dowiedzą się jak wyglądają prace na wsi.
  • Dowiedzą się jakie zwierzęta dają mleko.
  • Dowiedzą się jakie produkty powstają z mleka.
  • Wykonają z klocków makietę wiejskiego podwórka.
  • Wysłuchają i naucza się piosenki ,,Ekoludki, Teatrzyk kukiełkowy’’
  • Wykonają ekoludki.
  • Wypowiedzą się na temat tego co możne zagrażać
  • Dowiedzą się dlaczego ważne jest oszczędzanie wody.
  • Dowiedzą się dlaczego warto oszczędzać wodę.
  • Dowiedzą się jak ważne jest segregowanie śmieci.
  • Poznają kolory pojemników na odpady.
  • Dowiedzą się, gdzie znajdują się niziny, góry i morze.
  • Dowiedzą się jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol.
  • Dowiedzą się jaka jest legenda związana z powstaniem Warszawy.
  • Poznają najciekawsze miejsca w Warszawie.
  • Poznają symbole narodowe.
  • Dowiedzą się jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany.
  • Dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend.
  • Wysłuchają i naucza się piosenki ,,Polska to nasz ojczyzna’’
  • Obejrzą książki o polskich legendach.
  • Zapoznają się z wyglądem flagi Polski.
  • Dowiedzą się czym jest Europa i Unia Europejska.
  • Dowiedzą się jakie są symbole Unii Europejskiej i czy Polska do niej należy.
  • Dowiedzą się kiedy i jak obchodzimy ,,Dzień flagi Rzeczypospolitej Polskiej’’
  • Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych.
  • Będą rozwijać percepcję słuchową.
  • Będą rozpoznawać brzmienie i wygląd instrumentów.
  • Wykonają wspólne dzieło sztuki.
  • Będą tańczyć do muzyki klasycznej i muzyki filmowej.