Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Listopad

 Grupa   6  „Biedronki”

 Bloki tematyczne:

 Baśnie, bajki i bajeczki.

  1. Spotkanie z nauką.
  2. Wszyscy jesteśmy tacy sami.
  3. Nasze inspiracje.

 Dziecko:

 -1 Listopada ,,Wszystkich  Świętych’’

-11Listopada  ,,Narodowe Święto Niepodległości’’

– staje w parze z kolegą/ koleżanką,

– wykonuje polecenia nauczyciela

– wita się kulturalnie,

−wypowiada się na temat przyniesionej przez siebie książki

– rozwiązuje zagadki słuchowe,

– pamięta o myciu rąk po wyjściu z toalety lub po przyjściu z podwórka

– wypowiada się na temat przyniesionej przez siebie książki,

– wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała,

– stara się uważnie słuchać opowiadania

– wymienia swojego ulubionego bohatera baśni, – rozpoznaje literę t wśród innych liter,

– wyróżnia głoskę t w nagłosie,

– wyróżnia głoskę t w wygłosie,

– kreśli litery T, t po śladach,

– podejmuje próby czytania sylab z literą t: to, ot, ta, at.

– porządkuje wydarzenia w baśni O rybaku i złotej rybce.

– śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki Jesteśmy Polakami,

– rytmicznie maszeruje po obwodzie koła,

– bierze udział w zabawach tradycyjnych w kręgu,

– wodzi wzrokiem za kciukiem,

– prawidłowo trzyma narzędzie do pisania,

– wykonuje poprawnie ćwiczenia ręki przed pisaniem,

– rozpoznaje głoskę i w nagłosie,

– rozpoznaje głoskę l w wygłosie,

– rozpoznaje literę i wśród innych liter,

– kreśli literę i po śladzie.

– kreśli po śladzie litery i, I,

– rozpoznaje symbole narodowe (flagę, godło, hymn),

– przyjmuje postawę na baczność.

– mówi z pamięci tekst powitania grupowego,

– bierze udział we wspólnym dekorowaniu sali,

– śpiewa piosenkę Jesteśmy Polakami,

– wie, że hałas przeszkadza w nauce,

– odpowiada na pytanie : Co pomaga mi w uczeniu się?,

– wykonuje ruchy naprzemienne,

– wodzi wzrokiem za przedmiotem,

– prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie, – rozpoznaje literę u wśród innych liter,

– opowiada o swoim misiu,

– rozwiązuje zagadki

– wyróżnia literę k, K wśród innych liter, – poprawnie wypowiada głoskę k,

– potrafi skupić się na wykonywanym ćwiczeniu.

– wie, co to jest ekopojazd,

– rozumie potrzebę dbania o środowisko naturalne,

– wykonuje ćwiczenia z woreczkami, – podrzuca i łapie woreczek,