Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Listopad
Grupa 6 „Biedronki”
Bloki tematyczne:
Baśnie, bajki i bajeczki.
- Spotkanie z nauką.
- Wszyscy jesteśmy tacy sami.
- Nasze inspiracje.
Dziecko:
-1 Listopada ,,Wszystkich Świętych’’
-11Listopada ,,Narodowe Święto Niepodległości’’
– staje w parze z kolegą/ koleżanką,
– wykonuje polecenia nauczyciela
– wita się kulturalnie,
−wypowiada się na temat przyniesionej przez siebie książki
– rozwiązuje zagadki słuchowe,
– pamięta o myciu rąk po wyjściu z toalety lub po przyjściu z podwórka
– wypowiada się na temat przyniesionej przez siebie książki,
– wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała,
– stara się uważnie słuchać opowiadania
– wymienia swojego ulubionego bohatera baśni, – rozpoznaje literę t wśród innych liter,
– wyróżnia głoskę t w nagłosie,
– wyróżnia głoskę t w wygłosie,
– kreśli litery T, t po śladach,
– podejmuje próby czytania sylab z literą t: to, ot, ta, at.
– porządkuje wydarzenia w baśni O rybaku i złotej rybce.
– śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki Jesteśmy Polakami,
– rytmicznie maszeruje po obwodzie koła,
– bierze udział w zabawach tradycyjnych w kręgu,
– wodzi wzrokiem za kciukiem,
– prawidłowo trzyma narzędzie do pisania,
– wykonuje poprawnie ćwiczenia ręki przed pisaniem,
– rozpoznaje głoskę i w nagłosie,
– rozpoznaje głoskę l w wygłosie,
– rozpoznaje literę i wśród innych liter,
– kreśli literę i po śladzie.
– kreśli po śladzie litery i, I,
– rozpoznaje symbole narodowe (flagę, godło, hymn),
– przyjmuje postawę na baczność.
– mówi z pamięci tekst powitania grupowego,
– bierze udział we wspólnym dekorowaniu sali,
– śpiewa piosenkę Jesteśmy Polakami,
– wie, że hałas przeszkadza w nauce,
– odpowiada na pytanie : Co pomaga mi w uczeniu się?,
– wykonuje ruchy naprzemienne,
– wodzi wzrokiem za przedmiotem,
– prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie, – rozpoznaje literę u wśród innych liter,
– opowiada o swoim misiu,
– rozwiązuje zagadki
– wyróżnia literę k, K wśród innych liter, – poprawnie wypowiada głoskę k,
– potrafi skupić się na wykonywanym ćwiczeniu.
– wie, co to jest ekopojazd,
– rozumie potrzebę dbania o środowisko naturalne,
– wykonuje ćwiczenia z woreczkami, – podrzuca i łapie woreczek,

