Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Wrzesień Grupa 6 „Biedronki”
Bloki tematyczne:
- Kody jesieni.
- W krainie emocji i uczuć.
- W krainie zdrowia.
- Wśród zwierząt.
Dziecko:
-odpowiada jaka melodie nuci Pani Jesień?
-wykonuje samodzielnie grzechotkę z dostępnych materiałów
-tworzy akompaniament do piosenki z wykorzystaniem grzechotki
– śpiewa pierwsza zwrotkę i refren piosenki ,,Jesień fajne ma kałuże’’
-wskazuje na ilustracji narzędzia ogrodnicze
-rozpoznaje dotykiem owoce i warzywa
-opisuje słowami smak owoców i warzyw
-odpowiada na pytania jak smakuje jesień?
-wyróżnia głoskę w nagłosie
-uważnie słucha wiersza
-kreśli po śladach litery: o,O, l,L
-rozpoznaje warzywa po zapachu
-wie co można przygotować z warzyw
-odpowiada na pytania co pachnie jesienią?
-rozpoznaje na ilustracjach zwierzęta (niedźwiedź, wiewiórka, jeż, borsuk)
-odpowiada na pytanie co zwierzęta robią jesienią ?
-wskazuje różnicę w wyglądzie koleżanki, kolegi
-poprawnie stosuje określenia cięższy od, lżejszy od
-mówi z pamięci powitanie grupowe
-wykonuje zabawę paluszkową ,,Dotknij kciuka’’
-odpowiada na pytanie dlaczego lubimy jesień?
-zauważa swoje osiągniecia z ostatniego tygodnia
-wykonuje prace plastyczna ,,Owoce’’
-prezentuje swoja prace w grupie
-wie co to jest cisza?
-wie co oznacza być cicho
-odpowiada na pytanie co usłyszę gdy będę cicho?
-śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki ,,W krainie emocji’’
-reaguje na przerwę w muzyce
-wyraża swoje emocje za pomocą kolorów
-tworzy kolaż
-wodzi wzrokiem za przedmiotem
-wie jak należy zachować się w lesie
-odpowiada na pytanie jakie emocje w sobie skrywam?
-nazywa uczucia, które przeżywa
-mówi koleżance, koledze miłe rzeczy
-odlicza od 10-1
-wie co włożyć do pudełka wspomnień?
-wskazuje zbiory jednoelementowe
-poprawnie używa pojęć jeden, wiele
-poprawnie stosuje liczebniki: pierwsza, pierwszy, pierwsze
-kreśli cyfrę 1 po śladzie
-rozpoznaje cyfrę 1 wśród innych cyfr
-wskazuje monetę jednozłotową
-odpowiada na pytanie za czym tęsknią drzewa?
-śpiewa piosenkę ,,W krainie ciszy’’
-wykonuje prace plastyczna ptaki
-uważnie słucha opowiadania
-wiąże sznurowadła
-odpowiada na pytanie po co nam wzrok?
-rozumie potrzebę konieczności dbania o wzrok
-koloruje obrazek zgodnie z podanym wzorem
-rozpoznaje kolory
-reaguje na sygnał
-śpiewa piosenkę ,,Numer 112’’
-wyróżnia głoskę w wygłosie
-wie, kto ratuje nasze życie i zdrowie?
-wie na czym polega [praca lekarza, strażaka i policjanta?
-wie co to są witaminy i jak odżywiać się zdrowo?
-wskazuje potrawę, która lubi?
-wymienia posiłki, które spożywa każdego dnia
-wymienia warzywa, których można użyć do zrobienia kanapki
-poprawnie wykonuje zabawę paluszkową: prawa ręka, lewa ręka
-rozpoznaje cyfrę 2 wśród innych liczb
-pokazuje ile to jest 2 i kreśli ją po śladzie
-wybiera numer alarmowy i śpiewa piosenkę nr 112
-wymienia nazwy dni tygodnia
-wykonuje prace plastyczną: ,,Kolorowe parasole na deszczowe dni
-wie na czym polega opieka nad zwierzętami
-podaje nazwy co najmniej 3 zwierząt żyjących wśród nas
-przyjmuje w zabawie role opiekuna zwierzęcia
-odpowiada na pytanie: kiedy odczuwam spokój? -wie, że kontrola emocji to kontrola oddechu
-wie jak zachować się w obecności nieznajomego psa
-przyjmuje pozycję żółwia
-segreguje wg wielkości: mały, średni, duży
-zachowuje ostrożność w kontaktach z nieznanymi roślinami
-wie jakim zwierzęciem potrafi się zaopiekować?
-rozpoznaje literę A,a wśród innych liter i kreśli ja w powietrzu
-wie na czym polega praca weterynarza
-wie co człowiek może zrobić dla zwierząt?
-kreśli po śladach litery a,A
-śpiewa piosenkę ,,Zwierzęta są wśród nas’’
-pamięta nazwę aktualnego miesiąca
-projektuje odznakę przyjaciela zwierząt
-wykonuje skoki zajęcze
-rozróżnia figury geometryczne
-łączy figury w pary
-poprawnie stosuje określenia: więcej, mniej
-poprawnie czworakuje -rozwiązuje zagadki o zwierzętach
-wykonuje prace techniczna z rolek po papierze toaletowym